סובב תל אביב – 14.10.2022

חמש לפנות בוקר. כל הטנדמים מוכנים ברחבה של איצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף תל אביב, לקראת סובב תל אביב. אט אט מתקבצים כל הרוכבים, טרוטי עיניים ושינת בוקר חסרה, לארוע רכיבה מקסים.

מתי חציתם את איילון דרום, בלי פקקים, בלי צפירות, בלי נהגים עצבניים שאיבדו מזמן סבלנות לעומסי הכביש. הנה זה הולך לקרות, רק שהפעם רכובים על אופניים, עם שאר המוני ישראל אוהבי הרכיבה.

יוצאים מהאצטדיון לקטע קצרצר של רכיבה עד לזינוק. הכרוז מקדם אותנו בברכה, ואנחנו על רוקח למערב, מטפסים בסובה לאיילון דרום. צלמי הארוע אורבים בכל פינה, ומנציחים את החבורה המקסימה של "רגליים בשניים" בחולצות הממותגות בצהוב, ובדגלים הגדולים הנראים למרחוק.

ואנחנו באיילון דרום. כל הנתיבים לרשותינו. רכבות חולפות משמאל, שמיים בהירים ממעל, פה ושם אופנועני הסיירת של משטרת התנועה הארצית, וכל השאר דבש ! מטפסים לגשר בקיבוץ גלויות, ולגשר בצומת חולון, ובירידה בואכה מחלף וולפסון נפרדים מאיילון, לטובת השטח האורבני: רחוב שלבים, דרך שלמה, ככר השעון ביפו, ודרך צ'ארלס קלור וחוף תל אביב כל הדרך צפונה עם רוח ים משיבת נפש. סוף סוף הכבישים רק שלנו ושל גלגלי האופניים.

עוד ועוד שוטרים ומאבטחים ואנשי מד"א על הכניסות למסלולים. כן, מרגישים בטוח לחצות רמזורים באדום (רק, בסובב, . . . לא ביום יום !!).

מגיעים לסוף הירקון, בן יהודה דיזנגוף, לעיר מנומנמת משהו (נו באמת, ששי בבוקר . . .), עולים על רוקח למזרח, ושוב מרחבים אורבניים פתוחים עד קצה האופק. צפון תל אביב במיטבה (איך לא ?).

מגיעים לאזור הזינוק ומתחילים סיבוב נוסף של 20 ק"מ. מבול רוכבים בכל הגילאים סביבנו, לוטשים עיניים באופניים הארוכים שלנו, שמסיעים שני רוכבים בו זמנית. הורים מסבירים לילדים שמאחור יושב לקוי ראיה או עיוור שמדווש להנאתו ככל האדם. וואלה, המסר שלנו, שכולם שווים בין שווים, עובר לתודעה בקלות.

עוצרים בנקודת המים ברחוב שלבים, לוגמים מלוא הבקבוק מים מינרליים, עוד ועוד צילומים, ויוצאים לדרך.

הגענו שוב לנקודת הזינוק. 40 ק"מ מאחורינו עם חוויית רכיבה מקסימה וממגנטת. מצטלמים בכל פוזה אפשרית, ושמים פעמינו ברכיבה קצרה לאיצטדיון.

תגידו, מתי הסובב הבא ? מדגדג ברגליים . . .

/ 5.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
רגליים בשניים
דילוג לתוכן