באים לטוב – המשרד לשוויון חברתי

באים לטוב – המערך הלאומי להתנדבות ותיקים

שלום לנרשמים להתנדבות באזור תל אביב,

נרשמתם באתר "באים לטוב" שהינה התוכנית הלאומית להתנדבות אזרחים ותיקים ואשר נועדה לקדם את תרומתם של אזרחים ותיקים לחברה. התוכנית הינה ביוזמת המשרד לשוויון חברתי והמתנדבים יפעלו בתוכניות התנדבות מגוונות המתאימות להם.

בימים אלו אנו מתארגנים במערך "באים לטוב" באזור תל אביב ורכזי ההתנדבות החלו לפנות למתנדבים שנרשמו ומציעים להם להשתלב בתוכניות השונות.  יתכן כי פניה כזו כבר נעשתה אליך ובהמשך יקבלו פניות כל הנרשמים. 

הרכזים יציגו בפניכם את התוכניות ואתם תוכלו לבחור את תוכנית ההתנדבות המתאימה לכם (בהמשך יתוארו התוכניות בקצרה). במידה והתוכנית ההתנדבותית שתוצע לכם לא תתאים לכם, נמשיך להציע לכם מגוון נוסף של הצעות להתנדבות עד שתמצאו את מבוקשכם (תחום עיסוק, סביבת פעילות ומידת היותכם פנויים להתנדבות).

פניות הרכזים וההתנדבות במערך באים לטוב יכולה להיות בתוכניות ותיקות הפועלות כבר בתחומי החינוך, אוריינות דיגיטלית, שיחות להפגת הבדידות של אזרחים ותיקים, קהילה מטילת, היכל הנתינה, תעסוחיל, מכרה של"מ ועוד, וגם ליוזמות החדשות שאנו פותחים בימים אלו ואתם מוזמנים להצטרף אליהן (לכל מתנדב תינתן הכשרה):

 "אבני דרך"                                                                                                                                                              תוכנית שיעודה לחבר את בני הגיל השלישי , משכמם ומעלה בתחום המקצועי , הערכי והחברתי , בעלי יכולת הדרכה, עם בוגרי כיתות עליונות של ביה״ס התיכון , כדי לנתב אותם לתחום המקצועי בו יוכלו ליישם את כישוריהם ותשוקתם למקצוע המתאים . בנוסף לחשיפה וההתנסות במקצועות השונים, יקבלו התלמידים כלים ערכיים לעמידה איתנה מול אתגרי החיים.

"גבהים לטוב"

תוכנית בתחום החינוך לליווי והנחיה של תלמידי תיכון בכתיבת עבודות גמר בהיקף של חמש יחידות בגרות, בשיתוף עם משרד החינוך ששם לו למטרה לקדם את יכולות המחקר והאוריינות האקדמאית של תלמידי ישראל ועל כן הוא מעודד את התלמידים להתנסות בכתיבת עבודת חקר כבר בתיכון. כתיבת העבודה מאפשרת לתלמידים לחקור את הנושאים החשובים בעיניהם ולעסוק בתחומים הקרובים לליבם.

"שיחון בעברית"

שיחה שבועית עם עולה חדש/ה. השיחה מתקיימת בעברית פנים אל פנים. בזום או בנייד.

"תכלס"

מתנדבות שמסייעות אחת לשבוע בטיפול בילדים של אמהות חד-הוריות, שמצדן מקבלות מעט זמן פנוי עבור עצמן  לצאת להתאוורר, לעשות סידורים ואפילו לבלות.  המתנדבות לוקחות את הילדים מהגן או מביה"ס ביום ושעה קבועים שהאם והמתנדבת מחליטות ביניהן, ונמצאות איתם עד שלוש שעות.

"אוזן קשבת"

מטרת ההתנדבות לתת אוזן קשבת לבני הגיל השלישי המתקשים להתמודד עם הניכור הדיגיטלי המשתלט על חיינו, ולסייע להם בכניסה לאתרים, מילוי טפסים דיגיטליים, סיוע במענה אוטומטי ועוד  במוסדות ציבור (למשל בנקים, חברות ביטוח, ביטוח לאומי, קופות חולים ).

"מוזאון אנו"                                                                                                                                                     מתנדבים שמסייעים בפעילויות במוזיאון העם היהודי – אנו, שהוא מוסד עולמי המספר על תרבות אחת רבת-פנים, עשירה ועתירת רבדים על אנשים ונשים, על מבוגרים וילדים, על משפחות וקהילות, על השנה העברית ומועדיה, על תלאות ושמחות, ועל פירות הרוח, החינוך והיצירה, המסורות ואורחות החיים של העם היהודי, אשר נוצרו במגוון ארצות.

"רגלים בשניים"

תוכנית הפועלת למען שילוב של עיוורים ולקויי ראיה, בפעילות ספורטיבית של רכיבה על אופניים זוגיים ומחפשת מתנדבים בעלי רישיון נהיגה ורכב, שיסיעו את העיוורים לאצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף, או יסיעו את העיוורים בסיום הרכיבה או בחלק מהמקרים יסייעו בהנגשת העיוור לתחנת אוטובוס (והמתנה עד לעליה לאוטובוס). מתנדב נדרש להגיע פעמיים בחודש, לאיסוף או לפיזור ברחבי גוש דן, בימים ובשעות שיהיו נוחים לו.

עד שיצרו איתך קשר, ואם זיהית כבר נושא הקרוב לליבך, ושמתאים להתנדבותך, תוכל/י לכתוב למיכל – רכזת תוכניות חדשות בתל אביב , [email protected] , וניצור את הקשר בינך לבין רכז התוכניות המבוקשות.

  תודה על רוח ההתנדבות

                   איל מסד

                  מנהל באים לטוב – מחוז תל אביב

/ 5.

מאמרים נוספים

ירון בן יעקב הוא רוכב אחורי ב"רגליים בשניים". "לראות את

קרא עוד »

סיכום רכיבת ערב, 03.05.2023 תגידו, אין לי מושג מהיכן מתחילים

קרא עוד »

מדי שנה, ביום הזכרון לחללי צה"ל ולנופלים במערכות ישראל, אנו

קרא עוד »
רגליים בשניים
דילוג לתוכן